7 tipů, jak úspěšně zvládnout pohovor na marketingovou pozici

7 tipů, jak úspěšně zvládnout pohovor na marketingovou pozici

Máte dokonale napsaný životopis a připravený univerzální průvodní dopis, který se dá použít pro širokou škálu pracovních míst. Jednoho dne obdržíte odpověď od velmi zajímavého potenciálního zaměstnavatele a vaše šance získat práci snů se tím dramaticky zvýší. Jste blíž k dosažení svého cíle a jedinou překážkou, která ještě stojí v cestě, je pracovní pohovor. Klíčem k jeho zvládnutí může být těchto 7 tipů, díky kterým porazíte nervozitu, zapůsobíte a uděláte ze sebe vážného kandidáta pro jakoukoli pozici:

1. Pozor na své profily na sociálních sítích

V současné době 93 % zaměstnavatelů využívá sociální sítě, jako je Facebook, LinkedIn nebo Twitter pro screening kandidátů. Pryč jsou dny, kdy jste mohli přijít na pracovní pohovor relativně anonymně. Než tedy odešlete svoji žádost o novou práci, upravte si nastavení ochrany osobních údajů na Facebooku tak, aby vaše soukromé záležitosti zůstaly jen mezi vámi a vašimi přáteli. Projděte svůj účet na  Twitteru a odstraňte všechny tweety, které by mohly špatně ovlivnit vaši pověst. Zkontrolujte, zda je váš LinkedIn profil aktuální a reflektuje vaše současné dovednosti.

2. Vsaďte na praktické zkušenosti

Studie ukazují, že lidé se zkušeností v oboru mají 2,38 krát vyšší pravděpodobnost získat práci než jejich vrstevníci s podobnou kvalifikací, ale bez zkušeností. Proto, kdykoliv je to možné, využijte pracovní pohovor jako příležitost ke zviditelnění odpovídajících zkušeností a konkrétních příkladů svých úspěchů.

3. Vytvořte si zajímavý osobní příběh

Většina uchazečů o zaměstnání se zdráhá mluvit o sobě a sdělovat svůj osobní příběh. Místo toho volí obecné „klišé“ odpovědi o své profesní minulosti. Zaměstnavatel však chce vědět i něco o vás. Vyměňte standardní osobní reklamu za svůj osobní "příběh" - zkrácenou verzi vaší osobní autobiografie, která vás představí jednak jako člověka a jednak jako profesionála vhodného pro pozici, o kterou se ucházíte.

4. Ukažte, že jste ochoten udělat něco navíc

Než půjdete na jakýkoliv pohovor, zjistěte si co nejvíce informací. Projděte si webové stránky dané společnosti, pročtěte si tiskové zprávy, najděte rozhovory vrcholového vedení v médiích, hledejte události, které by mohly ovlivnit priority společnosti. Seznamte se s novými produkty, službami, nabídkami, firemní kulturou a zmiňte se o nich v průběhu pohovoru, zkrátka získejte ucelený a aktuální obraz o tom, co dokázali a kam směřují. Všechny získané informace si poznamenejte a pokuste se je zmínit během pohovoru.

5. Vymazlete své CV

Váš životopis je víc než jen vstupenkou na pohovor. Je rovněž zdrojem témat pro diskusi u pohovoru – může zvýraznit vaše dovednosti, představit vaše zkušenosti a reference, propojit vaše cíle s perspektivou potenciálního zaměstnavatele. Zkrátka váš životopis vás musí jasně odlišit od konkurence. A proto nespoléhejte na univerzální CV, ale vždy přizpůsobte svůj životopis právě poptávané pozici. Zdůrazníte tak tu správnou kvalifikaci, dovednosti a úspěchy, které jsou nejvíce relevantní pro práci, o kterou se ucházíte. Nejen že tak předáte zprávu o vašich nejsilnějších stránkách, ale si tím připravíte půdu pro vyzdvižení právě vaší osoby jako nejlepšího kandidáta pro tuto práci.

6. Připravte si odpovědi na „záludné otázky"

I s detailní přípravou na pohovor je možné narazit na otázku, kterou jste neočekávali. A jedna špatná odpověď může zbytečně negativně ovlivnit váš pohovor, takže je důležité, abyste předvídali a pokud možno byli připraveni alespoň na některé z takových otázek. Příklady takových otázek najdete zde: Unfunnel nebo HubSpot.

7. Nezapomeňte, že "klasická" pravidla pohovoru stále platí

Buďte zdvořilí a udělejte skvělý první dojem. Dobře se oblékněte, aby bylo vidět, že berete danou pracovní příležitost vážně. Dorazte za pohovor s předstihem, přineste kopii svého životopisu a seznam svých referencí. Vyhněte se žvýkání a projevům nervozity, snažte se o skvělé držení těla, udržujte oční kontakt a pozorně poslouchejte své tazatele.

Ucházíte se o pozici v digitálním marketingu a potřebujete se v této oblasti zorientovat?

Chcete držet krok s neustále se objevujícími inovacemi a novinkami? Zajímá vás, jak fungují jednotlivé nástroje a který se vyplatí využít právě pro vaše záměry? Potom je tu právě pro vás zcela ojedinělý a v ČR bezkonkurenční kurz s názvem Digitální marketing. Tento kurz necílí na dovednosti online specialistů, ale zaměřuje se na lidi, kteří tyto specialisty řídí a potřebují jim být rovnocennějším partnerem nebo na ty, kterým v „onlinu“ tak trochu ujel vlak a potřebují se v něm rychle zorientovat. Více informací najdete zde.

Zdroj: www.digitalmarketinginstitute.com/blog