MARKETING digest # 01<br>Téma: Ofline vs. online marketing

MARKETING digest # 01
Téma: Ofline vs. online marketing


Zajímáte se o marketing a potřebujete se rychle dostat k užitečným informacím? Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!

  • Získáte tak 1x týdně „svodku“ tipů na zajímavé články z oblasti marketingu
  • Ušetříte čas s hledáním a už jen vybíráte, co právě vás zajímá

Online marketing roste závratným tempem, ale tradiční marketing rozhodně "nevymřel". Přesvědčte se o tom v následujících článcích...

Tradiční marketing s online žije dál

Podle nejnovějších studií využívá sociální sítě 73 % lidí nad 18 let. Z toho plyne, že celých 27 % spotřebitelů je vhodné oslovovat jiným způsobem... 
TIP:   4 doporučení, jak kombinovat online a offline marketing:

  1. Alokujte část rozpočtu do tradiční marketingové komunikace.
  2. Pro zapamatování značky se s ní musí zákazník setkat průměrně 10x.
  3. Stejné poselství lidem nevadí, pokud je sdíleno různými způsoby.
  4. V jednotě je síla.

http://www.salesnews.cz/obchod-a-marketing/marketing-id-2067006/tradicni-marketing-zije-dal-id-2088146
Zdroj: www.salesnews.cz


Výsledky výzkumu Češi a reklama 2015

Pokud zvažujete investici do reklamy, určitě se podívejte na výsledky tradičního výzkumu České marketingové společnosti z ledna 2015.
TIP:   Na jaké otázky mimo jiné výzkum odpovídá:

  1. Jak nám pomáhá reklama při nákupním rozhodování?
  2. Je místo prodeje stále tím „nejvhodnějším“ pro uplatnění reklamy?
  3. Kde reklamu nejlépe či nejhůře „snášíme“?
  4. Jaká je naše tolerance k reklamě?
  5. Kdo jsou ti, kteří reklamu odmítají/vítají?

http://www.cms-cma.cz/clanek/detail/335/2015-cesi-a-reklama
Zdroj: Tisková zpráva ČMS


Nedělejme z reklamy velkou vědu, na většinu problémů postačí selský rozum ...

Nebojme se toho, co se na nás řítí. Nedělejme z reklamy vědu. Staré dobré marketingové principy fungují dál.
TIP:   I u zdánlivě složitých online řešení nezapomeňte:

  1. Mít vždy kvalitní statistický základ
  2. Měřit to, co opravdu využiji
  3. Znát základní marketingové principy

http://mam.ihned.cz/c1-64703270-nedelejme-z-reklamy-velkou-vedu-na-vetsinu-problemu-postaci-selsky-rozum
Autor: Miroslav Mencl, jednatel a výkonný ředitel agentury Absolook


Odbornice vysvětlila, v čem spočívá online marketing

Online a offline marketing je třeba propojit, aby se doplňovaly, ale nekřížily.
TIP:    Na co se často zapomíná:

  1. Ani sebelepší online marketing nedokáže prodat nekvalitní produkt.
  2. Online marketing není jednorázová záležitost.

http://stisk.blog.idnes.cz/c/404246/Odbornice-vysvetlila-v-cem-spociva-online-marketing.html
Autor: Michaela Havlíčková, Blog iDnes


Budoucnost online marketingu je v nákupu na jedno kliknutí

Rychlost je dnes rozhodující. Zákazníci chtějí mít všechno hned - zařízené, objednané, nakoupené. 
TIP:   Co můžeme v rámci tohoto trendu očekávat:

  1. Placení pomocí otisku bez vyplňování údajů
  2. Nákup přes supertlačítko – žádné vyplňování dat, rovnou nákup
  3. Facebook testuje novou platformu na získávání tzv. leadů
  4. Pinterest testuje prodejní „PIN“
  5. Instagram chce zavést call to action tlačítka

http://probyznysinfo.ihned.cz/inspirace-marketing-a-pr/c1-64604090-budoucnost-online-marketingu-je-v-nakupu-na-jedno-kliknuti
Autor: Vojtěch Lambert


Infografika: Kolik si vyděláte v e-commerce?

Vidíte svoji budoucnost v e-commerce? Česká republika je evropskou e-commerce velmocí. Využijte toho!
TIP:   Podmínky v e-commerce sektoru:

  1. Zvýšení průměrného platu
  2. Klasické pracovní poměry se snižují ve prospěch freelancerů
  3. Nejžádanější pozice jsou konzultanti a marketingoví specialisté

http://www.m-journal.cz/cs/aktuality/infografika--kolik-si-vydelate-v-e-commerce-__s288x11541.html
Zdroj: Marketing Journal.cz, převzato z Online People


Inovace v marketingu (online prezentace)

Podívejte se na prezentaci, která shrnuje, co vše obnáší současný marketing. 
TIP:   Měnící se přístupy marketingu:

  1. Od "vyrob a prodej" k "naslouchej a reaguj"
  2. Od získání většího tržního podílu k rozšiřování služeb
  3. Od hromadného marketingu k individuálnímu
  4. Od zaměření na výrobek k zaměření na zákazníka

https://prezi.com/5yknasm9dcrc/inovace-v-marketingu/
Zdroj: Veronika Svatošová


Budoucnost mediálek: Méně peněz za více práce

Spolupracujete s mediálními agenturami? Online reklama je "bolavou patou" mnoha renomovaných agentur.
TIP:   Co je třeba vědět při objednávání reklamy:

  1. Klesá zájem o displejovou reklamu, ve které mediálky vedou.
  2. Klienti chtějí výkonové věci, které umí nejlépe specializované online agentury.
  3. Až 1/3 investic do online reklamy je platba technologickým firmám za jejich know-how.
  4. Neprůhlednost online reklamy je větší než u jiných mediatypů.

http://mam.ihned.cz/c1-64760530-budoucnost-medialek-mene-penez-za-vice-prace
Autor: Jan Brychta, redaktor M&M


Informace k certifikovanému kurzu Digitální marketing najdete zde.

 

Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!