MARKETING Digest # 03<br>Téma: Sociální sítě a jak na ně

MARKETING Digest # 03
Téma: Sociální sítě a jak na ně


Zajímáte se o marketing a potřebujete se rychle dostat k užitečným informacím? Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!

  • Získáte tak 1x týdně „svodku“ tipů na zajímavé články z oblasti marketingu
  • Ušetříte čas s hledáním a už jen vybíráte, co právě vás zajímá

Kdo není na sociálních sítích, jako by nebyl. Zajímáte-li se o toto téma, nepřehlédněte kurz Digitální marketing. Sociálním sítím jsou tam věnovány celé 2 moduly. Odkaz na kurz najdete na konci tohoto digestu.

9 důvodů, proč být aktivní v sociálních sítích

Pokud máte firemní profily na sociálních sítích a efektivně na nich komunikujete, pak tento článek můžete přeskočit. Je pro ty, kteří ještě neobjevili benefity aktivní komunikace na sociálních sítích. 
TIP  Hlavní důvody pro ty, kteří sociální sítě nepoužívají:

  1. Na sociálních sítích se informace šíří rychleji a zasáhnou velký počet lidí
  2. Startovní čára neboli šance na úspěch je tu pro všechny stejná (nezáleží na tom, jestli jste nadnárodní gigant nebo malý e-shop)
  3. Možnost působit na zákazníky emocionálně, motivovat je soutěžemi, akcemi, slevami
  4. Přesné cílení - můžete zacílit jen na určitou skupinu lidí, takže neplatíte za oslovování těch, které oslovit nechcete

http://www.sunmarketing.cz/marketing-v-socialnich-sitich/9-duvodu-proc-byt-aktivni-v-socialnich-sitich
Zdroj: Sunmarketing.cz


Power Editor - návod pro začátečníky Facebook marketingu

Nástroj „Správce reklam“ pro tvorbu a správu reklamy na Facebooku je fajn, když děláte svou první reklamu. Jakmile chcete z marketingu na Facebooku dostat maximum, začněte s  Facebook Power Editorem. 
TIP   Výhody práce s Power Editorem:

  1. Rychlost správy kampaní
  2. Práce s různými reklamními účty na jednom místě
  3. Lepší cílení na různé druhy mobilních zařízení
  4. Možnost duplikace celých kampaní, sad reklam a samotných reklam
  5. Hromadné změny sad reklam a samotných reklam
  6. Náhled připravované reklamy
  7. Možnost tvorby tzv. "temných příspěvků"

https://clipsan.com/blog/power-editor-navod-pro-zacatecniky-facebook-marketingu/
Zdroj: Clipsan.com


Co si počít s Instagramem poté, co si založíte účet? Instagram pro začátečníky!

Stáhli jste si Instagram na mobilní telefon či tablet, zprovoznili ho a teď možná nevíte, k čemu vám to bude a co s tím dělat?
TIP   Jak začít po stažení aplikace do mobilu:

  1. Dávejte srdíčka (obdoba líbí), aby Instagram poznal, co vás zajímá.
  2. Naučte se hledat s pomocí klíčových slov, hashtagů.
  3. Najděte si na Instagramu své kontakty, přátele z Facebooku.
  4. Mějte na paměti, že váš Instagram potřebuje klasický „marketing“ jako cokoliv jiného.

https://365tipu.wordpress.com/2015/06/11/tip162-co-si-pocit-s-tim-instagramem-pote-co-si-zalozite-ucet-instagram-pro-zacatecniky/
Zdroj: @365tipu


UTM + Adwords + Facebook = Velká Šílená Láska

Používáte reklamu na Facebooku, PPC v Adwords nebo remarketingové bannery v obsahové síti Google? Ale to už dnes dělá kdejaký jouda. Zkuste cílit na vaše návštěvníky jako Americký sniper...
TIP    Zapojte UTM parametry a vyzkoušejte:

  1. Remarketing jen na návštěvníky Facebooku
  2. Remarketing na návštěvníky, kteří přišli z  e-mailové kampaně

http://www.davidlorincz.cz/utm-adwords-facebook-velka-silena-laska
Autor: David Lörinz, Blog


Video: Jak používat URL zkracovač Bit.ly

Podívejte se, jak jednoduché je použití zkracovače URL odkazů Bit.ly. 
TIP:   3 důvody, proč používat zkracovače:

  1. Dlouhé a nepřehledné URL je nepříjemné pro uživatele.
  2. Dlouhé URL může být problematické z pohledu počtu znaků pro použití na sociálních sítích.
  3. Dlouhé odkazy se můžou poškodit, pokud jsou používány v emailu.

http://www.tomasponer.cz/video-jak-pouzivat-zkracovac-bit-ly/
Autor: Tomáš Poner


Jak spravovat více sociálních sítí najednou

Mnoho lidí nebo firem má profil na více sociálních sítích. Pokud chcete být na všech aktivní a přidávat nový obsah, je někdy otravné vkládat příspěvky na každou z nich zvlášť. Zkuste to najednou…
TIP   4 užitečné nástroje pro správu sociálních médií z jednoho místa:

  1. Buffer - možnost připravit příspěvky, zařadit do fronty a nastavit časy publikace, možnost odlišných nastavení u každého přidaného účtu
  2. Stacker - výhodou je přístup ke statistikám zdarma, dále možnost spravovat soukromé zprávy a také upozornění z jednotlivých účtů na jednom místě
  3. Hootsuite - komplexnější a složitější nástroj, možnost placených balíčků a rozšíření přes miniaplikace
  4. Sproutsocial - dražší nástroj pro větší firmy nebo marketingové agentury

http://digitips.cz/jak-spravovat-vice-socialnich-siti-najednou/
Zdroj: Digitips.cz


Soutěže na Facebooku – jak je (ne)realizovat a proč

Oblíbený způsob komunikace s fanoušky na Facebooku je pořádání soutěží. Přečtěte si, jak soutěže koncipovat a čemu se při nich rozhodně vyhnout.
TIP:   Průvodce na cestě za poznáním fanouškovy duše:

  1. Mějte na paměti, že na Facebook se lidé chodí bavit a Vaše soutěže by tomu měly odpovídat.
  2. Střídejte různé typy soutěží - tipovačka, losovačka, vědomostní, kreativní.
  3. Pokud je výhrou v soutěži nějaká sleva, musí stát za to.
  4. Text soutěže musí být jasný a obsahovat všechny potřebné informace.

http://www.vceliste.cz/socialni-marketing/souteze-na-facebooku-jak-je-nerealizovat-a-proc/
Zdroj: Včeliště.cz


Informace k certifikovanému kurzu Digitální marketing najdete zde.

 

Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!