MARKETING Digest # 04<br>Téma: E-mail marketing

MARKETING Digest # 04
Téma: E-mail marketing


Zajímáte se o marketing a potřebujete se rychle dostat k užitečným informacím? Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!

  • Získáte tak 1x týdně „svodku“ tipů na zajímavé články z oblasti marketingu
  • Ušetříte čas s hledáním a už jen vybíráte, co právě vás zajímá

E-mailing je v porovnání s dalšími online nástroji jedním z nejlevnějších a umí toho opravdu hodně. Jenže jak si vybrat ten správný e-mailingový nástroj? Jak sbírat kontakty? Je nutné vyrábět šablonu ve vlastní grafice nebo si vystačím s prostým textem? Odpovědi nejen na tyto otázky najdete ve výběru článků našeho čtvrtého digestu.

12+3 nástroje pro e-mail marketing

Na trhu existuje velké množství aplikací, sloužících pro tvorbu, správu či vyhodnocování e-mailových kampaní. Tento článek představuje 12 zahraničních a 3 české nástroje. Tak vybírejte, mnohé z nich si můžete předem zdarma vyzkoušet...

TIP Nejvyužívanější nástroje pro e-mailing v ČR:

  • MailChimp - téměř synonymum pro email marketing, jedna z nejpoužívanějších služeb vůbec, velmi sofistikovaný, použití zdarma do 2000 kontaktů
  • SmartEmailing - nejznámější česká aplikace, výhodou je snadné propojení s dalšími aplikacemi (fakturační systém FAPI, nástroj pro tvorbu webu MioWeb)

http://digitips.cz/nastroje-pro-email-marketing/
Zdroj: Digitips.cz


Politiky SMTP serverů

Každá e-mailová zpráva prochází několika testy, které mají za úkol identifikovat či rovnou odmítnout nevyžádanou či jinak závadnou korespondenci. Tato "vstupní kontrola" je závislá na zvolené politice pro přijímání pošty, nebo na nastavení e-mailové schránky příjemce.

TIP Jaké testy se provádějí:

  • Spamové blacklisty
  • Existence domény odesílatele
  • Možnost doručení do schránky příjemce
  • Greylisting
  • Přípony souborů příloh
  • Antivir
  • Antispam

http://www.cesky-hosting.cz/pro-zakazniky/napoveda/politiky-smtp-serveru.html
Zdroj: http://www.cesky-hosting.cz/

 

Zajímáte-li se o e-mail marketing, rozhodně nepřehlédněte kurz Digitální marketing. V jednom z jeho modulů se naučíte, jak napsat, načasovat a otestovat úspěšnou e-mailovou kampaň a porozumíte problematice ochrany dat. Nebo si můžete stáhnout slovník digitálního marketingu.

Jak nespadnout do SPAMu - SPF a DKIM

Dnes již nestačí psát e-maily se zajímavým obsahem a posílat je pouze lidem, kteří o ně požádali. Většina českých i evropských poskytovatelů automaticky hází spoustu vyžádaných e-mailů do SPAMu nebo přinejmenším do složky Promo.

TIP Jak předcházet "spadnutí" do SPAMu:

  • Využijte SPF a DKIM záznamy
  • Ověřte si odesílací skóre svého poskytovatele
  • Přidejte záznam do DNS

http://www.michalblazek.cz/post/114341686613/nespadnete-do-spamu-dkim-spf
Autor: Michal Blažek


Hromadné e-maily a prevence SPAMu

Na webu český hosting je pěkně zpracovaná politika prevence SPAMu včetně užitečných doporučení k hromadným e-mailům. Je tu popsán rozdíl mezi SPAMem a obchodním sdělením, dozvíte se, jak se SPAM vyhodnocuje, jaké mohou být jeho důsledky, proč se vyvarovat kupovaných databází i jak získat souhlasy.

TIP Jak správně posílat hromadné e-maily:

  1. Získejte nejprve souhlas příjemce
  2. Dávkujte e-maily
  3. Dbejte na technickou správnost e-mailů
  4. Dodržujte zákonné požadavky
  5. Vyhněte se nejčastějším chybám

http://www.cesky-hosting.cz/webhosting/hromadne-emaily-a-prevence-spamu/
Zdroj: http://www.cesky-hosting.cz/


Jak správně sbírat maily pro databázi uživatelů a rozesílek

Nekupujte cizí databáze! Sbírejte si nové kontakty sami, je to sice zdlouhavá, ale správná cesta.

TIP Pravidla při tvorbě nové databáze:

  • Při zadávání nového kontaktu do databáze vždy zkontrolujte, zda je správně napsán (překlepy, zavináč, platná doména atd.)
  • Na adresu nového kontaktu vždy zašlete žádost o potvrzení registrace = ověřte ho
  • Vyřazujte kontakty, které přestaly fungovat (neexistující adresy)
  • Sledujte míru otevření a míru konverze Vašich e-mailů
  • V každé hromadné rozesílce uveďte odkaz na odhlášení
  • Hromadné rozesílky vždy označte jako obchodní sdělení a vložte do nich existující adresu pro případné reakce příjemců

https://365tipu.wordpress.com/2015/08/26/tip238-jak-spravne-technicky-lidsky-i-legalne-sbirat-maily-pro-databazi-uzivatelu-a-rozesilek/
Zdroj: @365tipů


Optimalizace e-mailu: Není HTML jako HTML

Rozhodli jste se, že už se konečně pustíte do e-mailového marketingu a chcete být styloví čili přemýšlíte o přípravě šablony v HTML kódu laděné ve Vašem designu?

TIP Co vzít v úvahu, pokud se rozhodnu pro vlastní HTML šablonu:

  • Nepodceňujte výběr dodavatele/kodéra - návrh a kódování pro e-mail má svá velmi striktní pravidla a mnoho výjimek pro jednotlivé e-mailové klienty
  • Udělejte si analýzu používaných zařízení a  klientů, podle toho optimalizujte své šablony
  • Otestujte si správné zobrazování šablony v různých poštovních klientech
  • Pozor na e-mailové kampaně v čistě grafické podobě, jsou mnohem náročnější na zaujetí příjemce

https://www.mailkit.eu/cz/blog/optimalizace-emailu-neni-html-jako-html/
Zdroj: www.mailkit.eu


Rodina e-mailových náhledů se opět rozrůstá

Zásadní problém e-mailových kampaní spočívá v tom, že používané freemailové služby mají různou míru podpory HTML, kaskádových stylů, skriptů i zobrazování obrázků. Proto testujte, testujte, testujte! Čím více variant vyzkoušíte, tím lépe.

TIP Co můžete otestovat zdarma:

  • Seznam.cz
  • Centrum.cz
  • Azet.sk
  • Zoznam.sk
  • Onet.pl
  • Freemail.hu
  • Tiscali.cz
  • Wp.pl
  • Citromail.hu
  • Mail.ru
  • Gmail (Explorer), Outlook 2003

https://www.mailkit.eu/cz/blog/rodina-e-mailovych-nahledu-se-opet-rozrusta/
Zdroj: www.mailkit.eu


Informace k certifikovanému kurzu Digitální marketing najdete zde.

 

Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!