MARKETING Digest # 05<br>Téma: Mobilní marketing

MARKETING Digest # 05
Téma: Mobilní marketing


Zajímáte se o marketing a potřebujete se rychle dostat k užitečným informacím? Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!

  • Získáte tak 1x týdně „svodku“ tipů na zajímavé články z oblasti marketingu
  • Ušetříte čas s hledáním a už jen vybíráte, co právě vás zajímá

Mobilní marketing je jedna z nejrychleji se rozvíjejících oblastí digitálního marketingu. Mobilní internet již dávno překonal využívání stolních počítačů, strmě stoupá počet tabletů a chytrých telefonů v populaci. Minimálně polovina přístupů na internet se dnes děje právě z mobilních zařízení.

Co všechno se vlastně skrývá pod pojmem Mobilní marketing? Už dávno to nejsou jen kampaně s využitím krátkých textových zpráv (SMS). Dnes jsou nejskloňovanějšími tématy optimalizace webů pro použití na mobilních zařízeních, mobilní aplikace nebo marketing v mobilních hrách.


 

Zmobilizujte váš mobilní marketing

Jak na to vám poradí článek, začínající zajímavou statistikou blogu Gizmodo.com, podle které čeští uživatelé tráví denně až 122 minut u počítačů nebo notebooků, 119 minut používají svůj smartphone a 70 minut tablet. Televizi přitom sledují "jen" 95 minut. 
TIP Co obnáší "mobilizace" mobilního marketingu:

  • Vytvoření mobilní a responzivní verze webu
  • Mobilní kampaně a jejich cíelní
  • Tvorba efektivní reklamy

http://blog.byznysweb.cz/2015/10/zmobilizujte-vas-mobilni-marketing/
Zdroj: ByznysWeb.cz


"Hloupé" telefony proti chytrým. Ne všichni chtějí být on-line!

Napadlo vás někdy vrátit se ke klasickému tlačítkovému telefonu? Tyto telefony zdaleka nejsou populární jen u důchodců. Kupuje si je i stále početnější skupina "digitálně unavených" lidí, která už nechce být neustále on-line...

TIP Výhody tlačítkových telefonů:

  • Netrávíte s nimi tolik času jako se smartphony
  • Jsou odolnější proti poškození
  • Po dobití vydrží mnohem déle než energeticky náročné chytré telefony
  • Mají nižší riziko zneužití dat

http://archiv.ihned.cz/c1-65179450-hloupe-telefony-proti-chytrym-ne-vsichni-chteji-byt-on-line
Zdroj: ihned.cz


Google svým novým projektem slibuje zrychlení mobilního webu

Google uvedl nedávno nový open source projekt s názvem Accelerated Mobile Pages (AMP), neboli „Zrychlené mobilní stránky“. Jejich hlavním cílem je vylepšení výkonu mobilního webu, protože nynější formáty často nezvládají nápor videí, animací a grafiky a nedá se na ně plně spolehnout. Celý projekt závisí na úplně novém frameworku s názvem AMP HTML, tak si o něm něco přečtěte... 
TIP 3 hlavní oblasti, na které se Google zaměřuje:

  • Obsah
  • Distribuce
  • Reklama

http://www.m-journal.cz/cs/aktuality/google-svym-novym-projektem-slibuje-zrychleni-mobilniho-webu__s288x11636.html
Zdroj: Marketing Journal


Proč se vyplatí zacílit s AdWords na mobily

Protože chcete více kliknutí za méně peněz. AdWords v současné době nenabízejí ucelenou kampaň přímo pro mobily, nicméně pomocí několika schovaných nastavení můžete dosáhnout toho, že vytvoříte kampaň na míru i pro uživatele mobilních telefonů.
TIP Co ano a co ne:

  1. Nastavte rozdílnou nabídku za klik pro PC a  pro mobily
  2. Využijte Rozšíření o volání (kliknutím na vaše číslo mohou zákazníci rovnou volat)
  3. Zvažte Rozšíření o odkazy na podstránky (pokud nějaké máte)
  4. Vytvořte reklamu na míru svým zákazníkům
  5. Necilte AdWords na mobily, pokud váš web nemá mobilní verzi - je to vyhazování peněz!

http://www.marketingppc.cz/adwords/proc-zacilit-adwords-na-mobily/
Zdroj: Marketing PPC


Jak a proč promovat mobilní aplikace

V poslední době se stále více nákupů uskutečňuje přes mobilní zařízení. Vlastní mobilní aplikace se tak pomalu stává běžnou záležitostí, ne-li nutností. Jak se postarat o to, aby ji používalo co nejvíce lidí? Propagujte ji přes Facebook! Nalákáte nové uživatele a zároveň přimějete k akci ty stávající. Facebook totiž o svých uživatelích ví víc než jakákoliv jiná platforma a umí zasáhnout ty nejrelevantnější jedince.
TIP Propagace na Fb obnáší:

  • Cílení
  • Tvorbu reklamy
  • Bidování
  • Vylučování uživatelů
  • Call to action

http://newsfeed.cz/jak-a-proc-promovat-mobilni-aplikace/
Zdroj: newsfeed.cz


Až 60 % kliknutí na reklamu na mobilech je omylem

Vyplývá to z výzkumu společnosti Retale. A není se čemu divit, zkuste si například na mobilu zavřít reklamu, která překryje celý obsah a na její odstranění musíte zmáčknout malinký křížek. Google považuje tato neúmyslná kliknutí při posouvání obrazu prstem za největší výzvu pro rok 2016.
TIP Kde se na svých mobilech setkáváme s reklamou nejvíce:

  • na online denících (60%)
  • na sociálních sítích (50%)
  • při hraní her (47%)
  • při sledování videa (45%)
  • při poslouchání hudby (45%)

http://404m.com/2016/02/08/az-60-kliknuti-na-reklamu-na-mobilech-je-omylem/
Zdroj: 404M.COM


Tesco uvádí mobilní hru, ve které si zkusíte vést vlastní supermarket

Rostoucí popularita mobilních a tabletových her inspirovala společnost Tesco, která představila českou verzi hry Moje malé Tesco. Ve hře si hráč může vyzkoušet roli manažera supermarketu, svoji prodejnu si navrhnout, řídit a rozvíjet regál po regálu. A pokud zvolí správnou obchodní strategii, může z malého obchůdku rychle vytvořit úspěšný hypermarket. 
TIP V čem tkví tajemství úspěšné mobilní hry:

  • Propojení virtuálního a reálného světa
  • Hru lze stáhnout zcela zdarma a nic se neplatí ani v jejím průběhu
  • Hra je navázána na věrnostní program
  • Dá se hrát i offline

http://www.m-journal.cz/cs/aktuality/tesco-uvadi-mobilni-hru--ve-ktere-si-zkusite-vest-vlastni-supermarket__s288x11856.html
Zdroj: Marketing Journal

 

Tipy na šikovné mobilní aplikace


Naše chytré telefony jsou plné různých aplikací. A jen některé z nich jsou opravdu užitečné. Zde je pár tipů:


1. Spotify
Aplikace Spotify nabízí přístup k milionům skladeb online, můžete poslouchat konkrétní alba nebo si vytvořit vlastní playlist, složený z vašich oblíbených skladeb. Playlisty lze navíc sdílet s přáteli.


2. Duolingo
Také se rádi vzděláváte? Zkuste aplikaci Duolingo. Ta slibuje naučit se cizí jazyk efektivně, rychle a hlavně zadarmo. Výuka je složena z mnoha lekcí, které zahrnují různé úkoly od mluvení a poslechu až po překlad. Ihned vidíte, zda jste odpověděli správně.


3. Pocket
Také se vám stává, že při brouzdání internetem narazíte na zajímavý článek, ale nemáte čas si ho přečíst? Vyřešte tento problém aplikací Pocket, která umožňuje ukládat články, videa i obrázky na později.


4. České noviny
Alespoň základní přehled o dění v tuzemsku a v zahraničí bychom měli mít všichni. Aplikace České noviny nabízí všechny noviny na jednom místě včetně veškerých online novin, časopisů a zpravodajských portálů.


Informace k certifikovanému kurzu Digitální marketing najdete zde.

 

Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!