MARKETING Digest # 06<br>Téma: Branding

MARKETING Digest # 06
Téma: Branding


Zajímáte se o marketing a potřebujete se rychle dostat k užitečným informacím? Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!

  • Získáte tak 1x týdně „svodku“ tipů na zajímavé články z oblasti marketingu
  • Ušetříte čas s hledáním a už jen vybíráte, co právě vás zajímá

Menší firmy (včetně podnikatelů) mají pocit, že budování značky (branding) je cosi honosného, že je to záležitost jen velkých společností investujících ohromné částky do reklamy. Možná je to důvod, proč ho české firmy v porovnání se zahraničními tak málo využívají. A dělají chybu.

Co je to vlastně značka? Pokud za značku považujete jen své logo, název a pár komunikačních tiskovin, tak je to dost málo. Protože identitu je nutné budovat i skrze zákazníky a komunikaci s nimi. K tomu, aby to fungovalo, doporučujeme 5 základních pravidel:
1. Odlište se
2. Specializujte se
3. Držte kurz
4. Inovujte
5. Komunikujte


Značka na 1000 způsobů aneb co je to brand

Jak uvádí Americká marketingová asociace, značka je definována jako „jméno, termín, design, symbol a další znaky, které identifikují zboží nebo služby prodejce a odlišují je od zboží či služeb ostatních prodejců“. To je ale zúžená optika. Je třeba brát v úvahu, co všechno značka znamená:

  • Značka jako logo
  • Značka jako společnost
  • Značka jako informační zkratka
  • Značka jako prostředek pro snížení rizika
  • Značka jako pozice
  • Značka jako osobnost
  • Značka jako soubor hodnot
  • Značka jako vize
  • Značka jako identita
  • Značka jako image
  • Značka jako vztah

http://politickymarketing.com/znacka-aneb-co-je-to-brand-branding
Zdroj: Institut politického marketingu


5 strategií pro budování značky, kterými se odlišíte od konkurence

Před několika lety se objevil názor, že budování značky u e-shopů nemá prostor. Jak však ukazuje eBay, Alza, Mall či Slevomat, úspěšní ho najdou i dnes. Na českém ecommerce trhu začíná být poměrně těsno, takže jakýkoli způsob, který Vám zajistí loajalitu zákazníků, pro Vás v dlouhodobém horizontu znamená ušetřené náklady na marketing. 
Jak budovat značku a čím se inspirovat:

  • Postavte značku na tom, že děláte věci jinak
  • Dejte zákazníkům pocit z výhodné koupě – např. prodlužte záruku
  • Nabídněte zážitek při rozbalování
  • Dejte zákazníkovi něco nazpět (věrnostní program, dárkovou poukázku)
  • Vyzkoušejte obrácenou strategii – nechoďte s  davem, udělejte opak

https://www.shopsys.cz/clanky/5-strategii-pro-budovani-znacky/

Zdroj: shopsys.cz/Mgr. Radek Šikýř - copywriter, SEO, online mkt


Jak využít Pinterest pro budování vlastní značky

Sociální síť Pinterest u nás není tak rozšířená jako Facebook nebo Twitter, ale celosvětově se těší stále větší oblibě a je považována za vůbec nejrychleji rostoucí sociální médium.
Jak využít Pinterest k online propagaci a celkově k budování vlastní značky:

  • Sdílejte vybrané produkty
  • Rozdělte produkty do vhodně pojmenovaných nástěnek
  • Používejte odpovídající hashtagy kvůli dohledatelnosti
  • Získejte zpětné odkazy na svůj firemní web
  • Sdílejte videa z YouTube
  • Umístěte na svůj profil boxy k propagaci profilu a tlačítka pro snadné sdílení

http://www.jirimares.com/vyuzijte-pinterest-k-budovani-vlastni-znacky/
Zdroj: Jiří Mareš


Virální video – spása marketingu nebo riskantní sázka na nejistotu?

Virální video může vylepšit marketingovou karmu – ovšem musíte vědět, jak na to a nepodcenit přípravu, tvorbu scénáře, ani perfektní produkci. Dnes žijeme ve světě jménem LIKE – zákazník sám rozhodne, komu dá svůj palec nahoru či dolů.
10 rad, jak tvořit virální video, které zviditelní značku v marketingové džungli:

  1. Nepleťte si žánr!
  2. Bez strategie není úspěšného marketingu
  3. Odborníci se vyplatí
  4. Nápad znamená příběh
  5. Investice a zákon zachování energie
  6. Inspirujte se, co funguje a jak to dělají jiné značky
  7. Štěstí přeje připraveným
  8. Zapomeňte na slovo prodej
  9. Buďte kreativní
  10. Vybudujte si silnou pozici na sociálních sítích

http://chcipracovat.info/viralni-video-spasa-marketingu-a-riskantni-sazka-nejistotu/
Zdroj: ChciPracovat.info


Zvyšování povědomí o značce

Cílem kampaní na podporu značky je budovat povědomí a pozitivní mínění o společnosti a jejích produktech nebo službách. Využívá se k tomu jak sledování videí a hraní her, tak prohlížení webu nebo komunikace s ostatními zákazníky.
Kampaně zaměřené na ztotožnění se značkou Vám mohou pomoci:

  • Zlepšit interakci zákazníků s Vaší značkou
  • Budovat lepší mínění o Vaší značce
  • Oslovit cílové publikum a zvýšit věrnost zákazníků vůči Vaší značce
  • Motivovat zákazníky k tomu, aby se Vaší značkou sami zabývali

https://support.google.com/adwords/answer/1722100
Zdroj: support.google.com

Tip na zajímavý rozhovor

Budování značky je velmi trendy téma. Řešit by jej měly i malé firmy či podnikatelé a pojmy jako branding, archetypy apod. by jim neměly být cizí. Poslechněte si rozhovor s Vítem Mištinou a inspirujte se.

Vybrat dobrý název pro firmu není hračka

Možná rozjíždíte novou firmu a lámete si hlavu, jak ji pojmenovat... Ze začátku se to zdá jednoduché, jenže po delším uvažování zjišťujete, že máte hromadu pochybností.
Co promyslet, než svou firmu pojmenujete:

  • Jaký mají lidé (Vaši budoucí zákazníci) problém nebo potřebu?
  • Jaké řešení jim můžete nabídnout?
  • V čem je Váš produkt/služba unikátní?
  • Co by se mělo lidem vybavit, když o Vás budou přemýšlet?
  • Jak se jmenuje Vaše konkurence?

http://www.lovebrand.cz/jak-vybrat-nazev-pro-firmu/
Zdroj: Matez Jindra


Přehled nejúspěšnějších značek světa

Zajímá Vás, zda Apple, Google či Coca-Cola jsou stále včele žebříčku nejúspěšnějších světových značek? Podívejte se na Rankings od Interbrandu. Možná tam v budoucnu najdete i tu svoji značku...  

http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2015/ranking/
Zdroj: Interbrand.com


Jak hipsteři změnili vnímání Popradské kávy

Slovenská agentura Zaraguza dostala nelehký úkol – udělat značku tradiční Popradské kávy atraktivnější pro mladší a solventnější cílovou skupinu. Pro tu, co bere kávu vážně. Ve svých vtipných reklamách vsadili na baristu, který měl přesvědčit o kvalitách Popradské kávy tyto 3 skupiny zákazníků:

  • Hipstery
  • Manažery
  • Světácké ženy

Podívejte se, jak se mu to podařilo...

http://www.m-journal.cz/cs/marketing/brandstorming--jak-hipsteri-zmenili-vnimani-popradske-kavy__s277x11959.html
Zdroj: Marketing Journal


Informace k certifikovanému kurzu Digitální marketing najdete zde.

 

Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!