MARKETING Digest # 08<br>Téma: Výkonnostní marketing

MARKETING Digest # 08
Téma: Výkonnostní marketing


Zajímáte se o marketing a potřebujete se rychle dostat k užitečným informacím? Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!

  • Získáte tak 1x týdně „svodku“ tipů na zajímavé články z oblasti marketingu
  • Ušetříte čas s hledáním a už jen vybíráte, co právě vás zajímá


To, že každá firma má své internetové stránky, bereme dnes jako samozřejmost. Avšak stále nám chybí mnoho informací o tom, jak s nimi efektivně pracovat. Mnozí z nás ani netuší, jaký obrovský potenciál jejich stránky mají a jak snadno mohou prostřednictvím účinného výkonnostního marketingu cílit na své zákazníky.

Jak už napovídá název - výkonnostní marketing je odnož online marketingu zaměřená na výkon. Jejím prostřednictvím navedete uživatele vašeho webu k tomu, aby se choval přesně tak, jak potřebujete. Co to znamená? Výkonnostní marketing se zaměřuje na konkrétní, měřitelné akce (konverze), které uživatel na vašem webu podnikne. Takovou konverzí může být cokoli, od vyplnění registračního formuláře přes přihlášení k odebírání newsletteru až po samotný nákup zboží. Záleží na cílech kampaně, které si definujete.

Stěžejní aktivity výkonnostního marketingu jsou:

  • SEO (optimalizace vyhledávání na základě klíčových slov)
  • PPC kampaně (kampaně za proklik ve vyhledávačích a na sociálních sítích)
  • Affiliate marketing (systém partnerských provizí)
  • Remarketing (statický nebo dynamický remarketing v síti Google, Seznam nebo na sociálních sítích)

5 výzev dnešního výkonnostního marketingu

Než bychom si tu uváděli nudné poučky definující výkonnostní marketing, bude jistě užitečnější, podívat se na video záznam z přednášky Davida Špinara, který stručně a jasně shrnuje všechny základní teze. A také názorně ukazuje, proč online reklama není tak efektivní, jak se od ní očekává?
TIP: Jak dělat reklamu dospěle

  • Nevyhodnocujme výkonnostní marketing jen podle konverze, ale zohledňujme ROPO efekt a Life-time-value
  • Nekupujme plochy, ale publikum
  • Zlepšujme konverzní schopnost webu

https://www.youtube.com/watch?v=1yW-IRZ0Q5A

Zdroj: Křišťálová lupa


Měříte výkonnost vašeho internetového marketingu nebo jen vyhazujete peníze oknem?

Slavný americký podnikatel Henry Ford kdysi řekl větu, která se brzy stala nesmrtelnou: „Vím, že polovinu prostředků, které vynakládám na reklamu, vyhazuji oknem. Jen nevím, která je to polovina." Tento problém trápí podnikatele dodnes. Špatné zkušenosti s neefektivní reklamou odrazují firmy od dalších marketingových aktivit. A zbytečně! Protože již existují techniky, jak si efektivitu on-line aktivit změřit a vyhodnotit.

TIP: Co dělat a co naopak nedělat

  1. Přestaňte už řešit pouze návštěvnost webu
  2. Neměřte jen proklikovost vašich PPC kampaní
  3. Řešte hlavně skutečný přínos a tržby

http://www.ipodnikatel.cz/Internetovy-marketing/merite-vykonnost-vaseho-internetoveho-marketingu-nebo-jen-vyhazujete-penize-oknem.html
Zdroj: iPodnikatel.cz


Pokud Vás zajímá, jak měřit výkonnost webu, inspiraci najdete třeba v tomto webináři https://www.youtube.com/watch?v=GBkWn5AlDek

Cesta konverze - jednotlivé fáze

Co je to Cesta konverze  (tzv. Conversion Journey) a jak s ní pracovat si přečtěte v tomto krátkém článku, který termín upřesňuje pomocí názorného příkladu. Všechny fáze konverze mají významný dopad na finální výkonnost marketingové operace, a je úkolem marketérů se ujistit, že každý krok generuje maximální úspěšnost.

TIP: Příklady kroků na cestě konverze:

  1. Článek o novém produktu/službě na specializovaném blogu
  2. Proklik na aktivní odkaz v článku vedoucí na stránku s novým produktem/službou
  3. Vyhledání podrobnějších informací o produktu/službě
  4. Registrace k zaslání informačního e-mailu/newsletteru
  5. Nákup produktu/služby proklikem z e-mailu/newsletteru

http://vykonnostni-marketing.blogspot.cz/2013/11/cesta-konverze-jednotlive-faze.html
Zdroj: vykonnostni-marketing.blogspot.cz


Jak měřit výkonnost offline kampaní v Google Analytics?

Častým předsudkem je, že Google Analytics vám pomůže pouze s měřením online kampaní. Není to pravda. V Google Analytics můžete stejně elegantně měřit výkonnost billboardů, plakátů, letáků, odznaků a dalších.

TIP: Techniky, kterými je možné opravdu začít měřit výkonnost offlinu

  1. Přesměrování
  2. QR kódy
  3. Analýza lokality v  Google Analytics
  4. Práce s IP adresami

http://www.michalblazek.cz/post/129437274708/offline-kampane-v-google-analytics
Zdroj: Michal Blažek


Využijte možnosti online marketingu na maximum! 

•   Posílejte hromadné e-maily s vysokou mírou čtenosti
•    Optimalizujte své webové stránky, e-shop
•    Využívejte reklamu ve vyhledávačích (PPC)
•    Zacilte správně svůj marketing na sociálních sítích
•    Vsaďte na display reklamu
•    Sestavte si svoji online strategii na míru

A jak na to? Přihlaste se na náš pětitýdenní kurz s názvem Digitální marketing. Začíná již v září 2016!

6 tipů pro plánování marketingového rozpočtu

Za nejrůznější marketingové aktivity se dají utratit desetitisíce, sta tisíce, třeba i milióny, ale nemusí vždy přinést požadované výsledky. Naopak malá investice v řádech stovek korun dokáže získat desítky kontaktů a zákazníků. Proto je žádoucí se při plánování kampaně zaměřit ne na kvantitu, ale na kvalitu, a pokusit se maximalizovat přínos z každé utracené koruny. A právě to je přístup výkonnostního marketingu.

TIP: Na co se soustředit při plánování

  1. Zhodnoťte předešlý rok
  2. Zkontrolujte strategii
  3. Vyhodnoťte příležitosti
  4. Přehodnoťte marketingový rozpočet
  5. Snižte počet marketingových aktivit
  6. Stanovte priority

https://www.foreveryone.cz/6-tipu-pro-planovani-marketingoveho-rozpoctu
Zdroj: foreveryone.cz


5 praktických tipů, jak vytvořit dlouhodobě vydělávající affiliate podnikání

Jednou z důležitých aktivit výkonnostního marketingu je affiliate marketing. Čím se liší úspěšné affiliate projekty od těch neúspěšných? Následující rady nejsou aplikovatelné jen na výkonnostní on-line marketing, ale v zobecnělé podobě i na jakékoliv jiné on-line podnikání.

TIP: Jak na dlouhodobě vydělávající affiliate

  • Inovace: Hledejte nové cesty, kombinujte, vylepšujte
  • Synergie: 1 + 1 nerovná se vždy 2, ale občas 3
  • Akvizice: Kupte konkurenci, vylepšete její koncept a propojte ho se svým
  • Lepší vytěžování: SEO, PPC, RTB, PR, FB, G+, … jsou OK, ale to dělají všichni
  • Vyšší koncept: Zkoušel jsem to – měl jsem e-shop, vysokou marži, vysokou konverznost, ale… nebavilo mě to

http://mladypodnikatel.cz/jak-vytvorit-dlouhodobe-vydelavajici-affiliate-podnikani-t30234
Zdroj: MladýPodnikatel.cz


Neztrácejte peníze remarketingem na všechny návštěvníky webu

Michal Blažek je specialistou výkonnostního marketingu a na svém blogu se s vámi podělí o zajímavé informace a rady.

TIP: Jak na správný remarketing:

  • Berte ohled na délku času, který návštěvník strávil na webu
  • Zajímejte se o počet otevřených stránek (minimálně 2)
  • Využívejte vylučující publika pro lidi, kteří splnili vaše cíle
  • Cilte na lidi, kteří splnili soft cíle (podívali se na kontakt), ale neodeslali formulář
  • Hrajte si s  dynamickým remarketingem

http://www.michalblazek.cz/post/140997242953/nedelejte-remarketing-na-vsechny-navstevniky
Zdroj: Michal Blažek


Informace k certifikovanému kurzu Digitální marketing najdete zde.

 

Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!