MARKETING Digest # 09<br>Téma: Responzivní weby

MARKETING Digest # 09
Téma: Responzivní weby


Zajímáte se o marketing a potřebujete se rychle dostat k užitečným informacím? Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!

  • Získáte tak 1x týdně „svodku“ tipů na zajímavé články z oblasti marketingu
  • Ušetříte čas s hledáním a už jen vybíráte, co právě vás zajímá

V poslední době se hodně mluví o responsivním designu webových stránek, ale co všechno si pod tím máme představit a jaké jiné verze webů jsou ještě ve hře? Pojďme si udělat rychlou rekapitulaci: 

Dříve se tvořily tzv. fixní weby v jednom standardním rozlišení, nejčastěji na šířku okolo 980px. Takový web se zobrazil stejně  na počítači i na mobilu, kde však byl zmenšený na velikost displeje, tudíž obtížně čitelný a vyžadující neustálé zoomování.

Problém korektního zobrazení webu na mobilních telefonech řeší např. mobilní verze webu. Ta funguje na jiné doméně a návštěvník webu je na ní rovnou přesměrován. Je optimalizovaná na malé rozlišení telefonu a má většinou hodně osekaný obsah ve srovnání s klasickým webem. 

Dalším řešením je responzivní web, jehož zobrazení se na různých zařízeních vždy přizpůsobí v daném poměru. Navíc umí pro různá rozlišení upravit layout stránky a pro různá rozlišení poskytuje různé obrázky. To znamená, že např. na počítači můžeme návštěvníkovi poskytnout 3 sloupce s obsahem, na tabletech už pouze 2 sloupce a na mobilu již jen 1. 

Kromě již zmíněných řešení se můžeme setkat např. s fluidním, dynamickým nebo adaptivním designem, ale protože nejvíce skloňovaným termínem dneška je responzivní design, budeme se věnovat právě jemu. Což však neznamená, že je nejlepším řešením. Má své výhody i  nevýhody, což dokazují následující články...


Responzivní, dynamický, mobilní – kterou konfiguraci pro web vybrat?

Možná se právě rozhodujete, jakým způsobem web přizpůsobit mobilním zařízením. Na takovou otázku není jednoznačná odpověď. Každá metoda má své výhody a  nevýhody. Tento článek možná vaše rozhodování alespoň trochu zjednoduší. Ukazuje pro a proti nejčastějších řešení.
TIP:  2 otázky, které ukážou, jaký design si vybrat

  • Je můj současný web pro desktop dobrý, nebo by bylo lepší jej redesignovat?
  • Jaké požadavky má moje cílová skupina uživatelů?

http://mobilniseo.cz/kterou-konfiguraci-pro-web-vybrat/

Zdroj: Mobilni seo.cz


Co vám přinese responzivní řešení Vašeho webu

Stále více uživatelů používá internet v mobilu či tabletu. Hledají informace a  nakupují kdekoli. Co dělat, aby navštívili právě váš web nebo e-shop? Standardní stránky navržené pro počítače a notebooky se pomalu načítají, jsou nepřehledné, musí se přibližovat nebo oddalovat. Pokud chcete, aby váš web bez problémů fungoval na všech zařízeních, pořiďte si responzivní řešení.
TIP: 3 důvody, proč mít responzivní řešení

1. Zalíbíte se Googlu
2. Neztrácíte klienty
3. Ušetříte si čas

http://www.easyweb.cz/blog/co-vam-prinese-responzivni-reseni-vaseho-webu-detail-31
Zdroj: Easy web.cz

 

Využijte možnosti online marketingu na maximum!

•   Posílejte hromadné e-maily s vysokou mírou čtenosti
•    Optimalizujte své webové stránky, e-shop
•    Využívejte reklamu ve vyhledávačích (PPC)
•    Zacilte správně svůj marketing na sociálních sítích
•    Vsaďte na display reklamu
•    Sestavte si svoji online strategii na míru

A jak na to? Přihlaste se na náš pětitýdenní kurz s názvem Digitální marketing.


8 důvodů, proč jít do responzivního designu či mobilní verze webu

Je to už více než rok, co Google aktualizoval algoritmus, na němž jsou závislé výsledky v mobilním vyhledávání. K současným faktorům, které ovlivňují viditelnost webů ve vyhledávačích, přiřadil tzv. Mobile Ranking Signal, který automaticky odsunuje weby nepřizpůsobené pro mobily na nižší příčky v mobilním vyhledávání. Což je pro mnohé především prodejní weby dalším z  důvodů proč přizpůsobit své stránky neúprosnému trendu. 
TIP: Pokud ještě váháte, zde jsou argumenty "pro"

1. Počet uživatelů mobilního internetu roste
2. Mobil je již standarndním zařízením pro nakupování
4. Rychlost načítání 
5. Jednoduchá a velká navigace
6. Výhody pro lokální podnikání
7. Click to call
8. Sdílení na sociálních sítích

http://www.ladyvirtual.cz/8-duvodu-proc-investovat-do-mobilniho-webu/
Zdroj: Lady Virtual.cz


Mylné představy o responzivním designu

Koncept responzivního (přizpůsobivého) designu jsme uvítali všichni. Málokdo má výhrady a vlastně jedinou přesvědčivou připomínkou, kterou jsem nedávno opět zaslechl, je časová náročnost, kterou nechce klient akceptovat. Mnohem více připomínek spadá do kategorie "mylné představy". Pojďme je rozptýlit...
TIP: Mylné představy

  1. Responzivní design je pro mobily
  2. Responzivní design nefunguje vždy
  3. Responzivní design souvisí s breakpointy zařízení
  4. Responzivní design škodí typografii
  5. Responzivní design je hlavně o skrývání

https://www.interval.cz/clanky/mylne-predstavy-o-responzivnim-designu/

Zdroj: Interval.cz


Máte responzivní web? Google označil stránky vhodné pro mobil ve výsledcích vyhledávání


Přistupovat na internet přes mobil už dávno není výstředností mladé generace. Jenže pokud nemáte neomezený datový tarif, musíte si vybírat stránky optimalizované pro mobily, jinak byste mohli s načtením jednoho webu přijít o celý měsíční rozpočet. Google jde uživatelům naproti a ve výsledcích vyhledávání označil zoptimalizované weby. Jak se s tím poperou weby, které responzivní nejsou?
TIP: Specifika responzivního webu oproti neresponzivnímu

  • Stránky pro mobily musí být daleko menší co do množství dat, které je nutné pro načtení stránky stáhnout
  • Stránky pro mobily musí mít větší tlačítka a větší písmo
  • Menu webu musí být větší
  • „Vyjížděcí“ seznamy nebo nabídky je potřeba optimalizovat na kliknutí
  • Stránky pro mobily by se měly vyhnout flashi
  • Veškerý obsah se musí přizpůsobovat velikosti dipleje

http://blog.aira.cz/mate-responzivni-web-google-oznacil-stranky-vhodne-pro-mobil-ve-vysledcich-vyhledavani

Zdroj: Aira.cz


Nový web? Stáhněte si zdarma responzivní WordPress šablony

Pokud přemýšlíte o novém webu, který si zvládnete sami vytvořit, můžete využít třeba WordPress, který mimo jiné nabízí responzivní design. A můžete vybírat z nepřeberné řady šablon, přičemž spousta z nich je zdarma pro volné použití. 
TIP: Pěkné šablony, které stojí za vyzkoušení

http://blog.websupport.cz/2015/06/novy-web-stahnete-si-zdarma-nejkrasnejsi-wordpress-sablony/

Zdroj: Websupport.cz


Odvrácená strana responzivního webdesignu

Responzivní webdesign je sice v mnoha případech dobrým řešením, ne však ve všech, přestože tento dojem z prezentací občas vzniká. Je to především z toho důvodu, že autoři se zaměřují primárně na výčet hlavních výhod, ale zapomínají na nevýhody a srovnání s možnými alternativami.

TIP: Nezapomínejme na negativa

  • Vyšší náklady
  • Rychlost načítání
  • Zvyklosti, chování a  očekávání
  • Mobilní zařízení a  jejich schopnost správného zobrazení

http://www.sunitka.cz/c/558-odvracena-strana-responzivniho-webdesignu
Zdroj: Sunitka.cz


Jak vaše mobilní stránky vidí uživatel?

Většina článků o tom, jaké řešení webu vybrat, je psána z pohledu majitele webových stránek či e-shopu. Podívejme se na tuto otázku optikou uživatele. Opravdu si neoptimalizované stránky ve srovnání s reponzivním či mobilním webem ani neškrtnou? Přečtěte si, že zas tak jednoznačné to není...

TIP K  NEZAPLACENÍ: I neoptimalizovaný web je někdy použitelnější než zpackaná mobilní verze

http://www.easyweb.cz/blog/jak-vase-mobilni-stranky-vidi-uzivatel-detail-59
Zdroj: Easy web.cz

 


Informace k certifikovanému kurzu Digitální marketing najdete zde.

 

Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!