MARKETING Digest # 10<br>Téma: Automatizovaný marketing

MARKETING Digest # 10
Téma: Automatizovaný marketing


Zajímáte se o marketing a potřebujete se rychle dostat k užitečným informacím? Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!

  • Získáte tak 1x týdně „svodku“ tipů na zajímavé články z oblasti marketingu
  • Ušetříte čas s hledáním a už jen vybíráte, co právě vás zajímá

Tradiční marketing je pomalý a mířený na masy. Překonala ho automatizace, která dokáže cílit na jednotlivce ve chvíli, kdy chce nakupovat.

Dostat marketingové sdělení ke správným potenciálním zákazníkům je velkým problémem současného marketingu. Internet a související technologie umožnily to, že spotřebitelé mají získávání informací daleko více pod kontrolou než dříve. Tradiční marketingové kampaně proto ztratily účinnost a na jejich místo nastupují sofistikovanější kampaně využívající tzv. marketingovou automatizaci.

Co je marketingová automatizace?

Jednoduše řečeno, jde o softwarovou platformu, která umožňuje automatizovat celý proces komunikace s potenciálními zákazníky od jejich získání, přes péči o ně ve formě jejich zásobování správnými informacemi ve správný čas, až po jejich předání obchodnímu oddělení.

Jak marketingová automatizace funguje?

Dobrý software pro automatizaci marketingu umí sám sbírat kontakty na zájemce o nabídku firmy a informace o nich, přesně a účinně tyto zájemce třídit, komunikovat s nimi na míru na základě jejich potřeb a jejich předcházejících kroků a aktivit, automaticky a skoro v reálném čase vyhodnocovat jejich připravenost ke koupi a předávat je obchodnímu oddělení.

V České republice se pod automatizací marketingu v současné době nejčastěji myslí CRM programy. Ty sice umožňují více či méně efektivní správu obchodních kontaktů, nicméně od skutečných platforem pro automatizaci marketingu jsou na míle daleko. Prvním českým řešením pro marketingovou automatizaci, které je přizpůsobeno tuzemským podmínkám, je platforma Bee Marketing. Mezi nejvýznamnější světové firmy na poli automatizace marketingu patří Eloqua, Act-On, Hubspot, Infusionsoft, Loopfuse, Pardot, Sales Fusion, Silverpop, SimplyCast či Sitecore.


Automatizovaný marketing: Čtěte myšlenky svých zákazníků

Co jsou vám platné stovky přístupů na web, když nevíte, kdo přišel a co hledal? Co je vám platná databáze e-mailových adres, když nevíte, jaké informace toho či onoho zákazníka zajímají? A co je vám platné mít krásný nový web, když nejste schopni v reálném čase reagovat na provedenou akci? 
TIP: Jediným skutečně funkčním řešením je efektivní Lead Management neboli marketingová automatizace, protože umožňuje automaticky a v reálném čase:

  • Sledovat konkrétní uživatele
  • Vyhodnocovat jejich chování
  • Promyšleně komunikovat s konkrétními uživateli

https://www.linkedin.com/pulse/automatizovan%C3%BD-marketing-%C4%8Dt%C4%9Bte-my%C5%A1lenky-sv%C3%BDch-tom%C3%A1%C5%A1-pelik%C3%A1n
Zdroj: Tomáš Pelikán, Marco


Co si přesně pod marketingovou automatizací představit?

Zde je praktický příklad, jak to může v praxi vypadat:

  • Návštěvník přijde na váš web, prohlédne si produkt a za 10 minut mu přijde e-mail.
  • Poté půjde na Facebook a uvidí zde vaši reklamu.
  • O několik dní později se rozhodne znovu navštívit váš web a najde zde produkty přeskládané podle toho, co se mu líbilo při poslední návštěvě/nákupu.
  • V případě, že konkurence propaguje podobný produkt, jako je ten váš, reklamní účet pomocí nastavení to identifikuje a  zvýší/vylepší vaši nabídku.
  • Pokud návštěvník stále nenakoupil, přichází mu druhý email, tentokrát se slevou.

Co dalšího použít v "boji" o zákazníka, a dozvíte na tomto odkazu:

https://marketingmakers.net/marketingova-automatizace/
Zdroj: Marketing Makers

 

Otestujte své znalosti online marketingu v našem testu. 12 otázek z různých oblastí online marketingu prověří, jak jste na tom…

 

Marketingová automatizace: Nastartujte své obchody pomocí Velkého bratra

Technologie pro automatizaci marketingu propojují do jednoho prostředí informace o reakcích spotřebitelů na marketingové kampaně šířené v celém online prostoru. Může to být třeba klik na reklamní banner, návštěva konkrétní webové stránky, reakce na článek v newsletteru nebo „like“ na Facebooku. Cílem je získání velmi přesných informací o chování konkrétních osob a jejich reakcích na vaši nabídku. 
TIP: Výhody marketingové automatizace

  • Poskytuje správné informace správným lidem ve správný čas v závislosti na tom, v jaké fázi nákupního rozhodování se nacházejí
  • Minimalizuje riziko spamů, které by stejně nikdo nečetl
  • Umožňuje prakticky neomezenou segmentaci a  nabízí relevantní sdělení každému člověku zvlášť
  • Šetří čas obchodníkům, kteří ho mohou věnovat jiným činnostem
  • Umožňuje poznat klienty a nastavit automatizační pravidla na každou jejich provedenou akci
  • Návratnost investice do pořízení marketingové automatizace je kratší než 12 měsíců

http://www.podnikatel.cz/clanky/marketingova-automatizace-nastartujte-sve-obchody-pomoci-velkeho-bratra/
Zdroj: Podnikatel.cz


2/3 online nakupujících po sobě nechávají opuštěný košík. Prodejci tím přicházejí až o 6,5 miliardy

Věděli jste, že český e-commerce trh by mohl být snadno o 6,5 miliardy korun větší? Stačilo by využít potenciál tzv. opuštěných košíků. Po upozornění jsou totiž lidé často ochotni dál nakupovat. Což je rovněž prostor pro marketingovou automatizaci…
TIP: Největší a nejrychleji rostoucí trendy

  • E-mailové uvítací kampaně
  • Fenomén opuštěného košíku
http://tyinternety.cz/novinky/dve-tretiny-online-nakupujicich-po-sobe-nechavaji-opusteny-kosik-prodejci-tim-prichazeji-az-o-65-miliardy//
Zdroj: tyinternety.cz

 

Využijte možnosti online marketingu na maximum!

•   Posílejte hromadné e-maily s vysokou mírou čtenosti
•    Optimalizujte své webové stránky, e-shop
•    Využívejte reklamu ve vyhledávačích (PPC)
•    Zacilte správně svůj marketing na sociálních sítích
•    Vsaďte na display reklamu
•    Sestavte si svoji online strategii na míru

A jak na to? Přihlaste se na náš pětitýdenní kurz s názvem Digitální marketing.

Nejčastější chyby při použití marketingové automatizace

Marketingová automatizace je mocným nástrojem, který umožňuje dělat skutečně personalizovaný marketing. Přesto mít software pro marketingovou automatizaci samo o sobě nestačí. Při jejím používání je třeba se vyhnout chybám, které snižují její účinnost. Většina chyb je způsobena špatným nastavením komunikačních kanálů, nepochopením zákazníků a neodpovídajícím obsahem.
TIP: Nejčastější chyby marketingové automatizace v praxi

  • Nepřidává nové kontakty do vašeho e-mailového seznamu
  • Nebere do úvahy priority e-mailových schránek nebo jiné filtry
  • Nevyužívá všechny možné kanály
  • Neodráží znalost chování zákazníků
  • Ignoruje získané zákazníky
  • Zasílá více e-mailů se stejným obsahem
  • Posílá irelevantní obsah
Zdroj: beemarketing

Vzestup marketingové automatizace (infografika)

V Marketing Automation Software: Key Players and Acquisitions uvádí, že software pro automatizaci marketingu používá celosvětově již 142 tisíc firem a že jde o průmysl v hodnotě více než 1.65 miliardy dolarů. V infografice od  Marketing Automation Insider najdete užitečný pohled na to, jak se tyto pomůcky vyvíjely. Ale také jaké vlastně existují.

Zdroj: justit.cz

Podívejte se, jak funguje v praxi například softwarová aplikace Bee Marketing, která umožňuje naplno využít automatizaci marketingu a provázat marketingové kampaně s obchodem (CRM).

Stručně řečeno – Bee Marketing sbírá automaticky kontakty na zájemce o vaši nabídku (na webu i jinde), komunikuje s nimi na míru podle jejich potřeb (e-mailem, telefonicky, zásilkou, osobně) a ty nejperspektivnější vám předává jako potenciální zákazníky do Vašeho CRM.

  • Demo video - podívejte se, jak služba funguje v praxi
  • Případová studie - přečtěte si o konkrétní zkušenosti s marketingovou automatizací

Informace k certifikovanému kurzu Digitální marketing najdete zde.

 

Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!