MARKETING Digest # 11<br>Téma: Věrnostní programy

MARKETING Digest # 11
Téma: Věrnostní programy


Zajímáte se o marketing a potřebujete se rychle dostat k užitečným informacím? Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!

  • Získáte tak 1x týdně „svodku“ tipů na zajímavé články z oblasti marketingu
  • Ušetříte čas s hledáním a už jen vybíráte, co právě vás zajímá

Při tvorbě marketingového plánu je třeba věnovat pozornost nejenom získávání nových zákazníků, ale i udržení zákazníků stávajících. Věrnost zákazníka můžeme podpořit různými způsoby, jedním z nich jsou věrnostní programy.

Věrnostní program (anglicky loyalty program) je marketingový nástroj, jehož cílem je přimět zákazníka, který jednou nakoupil nebo využil služby společnosti, aby se stal trvalým a  věrným zákazníkem či zůstal u určitého produktu delší dobu. Nejde ovšem jen o podporu prodeje. Dobrý věrnostní program může totiž získávat cenné údaje o nákupním chování zákazníků, které jsou posléze využívány pro komunikaci na bázi segmentace zákaznických skupin nebo dokonce na individuální úrovni. 

Vzhledem ke složitosti věrnostních programů se firmě často vyplatí obrátit se s jeho tvorbou na profesionální agentury. Věrnostní programy mohou přinášet velmi pozitivní výsledky, ale zákazníkům nenahrazují firmou dlouhodobě poskytované hodnoty.

Aby věrnostní program fungoval, musí být:
1. srozumitelný
2. co nejjednodušší
3. transparentní
4. dosažitelný
5. motivační
6. kreativní s nápadem
7. logisticky zvládnutelný
8. interaktivní
9. s přesně stanovenými podmínkami
10. ušitý na míru pro cílovou skupinu

 


Věrnostní programy (loyality programs)

Prakticky může věrnostní program vypadat tak, že zákazník/hráč sbírá známky, kupony, ústřižky, čárkové kódy, účtenky, samolepky - zkrátka body. Po splnění podmínek herního plánu, může „hráč“ obdržet buď dárek z katalogu odměn, čerpat slevu  nebo jinou výhodu.
TIP: Podle charakteru výhody dělíme věrnostní programy na:

  • Dárkové věrnostní programy – dárky zdarma a vzorky zdarma
  • Slevové věrnostní programy – sleva na další nákup, výhodná nabídka, poukázky na odběr zboží v určité ceně, produkty za snížené ceny, prémie
  • Rabatové věrnostní programy – sleva za odběr zboží v určité hodnotě
  • Kombinované věrnostní programy – spotřebitel obdrží věrnostní kartu, která ho zařadí do věrnostního klubu.

http://www.vladimirmatula.zjihlavy.cz/vernostni-programy.php
Zdroj: Vladimír Matula


Od věrnostní karty zákazníci očekávají jednoduchost, úsporu a jasný systém odměn

Z výsledků aktuální studie společnosti GfK Czech vyplývá, že věrnostní programy a kluby řetězců se v České republice těší veliké oblibě. Jen za poslední dva roky počet vlastníků karet maloobchodních prodejen stoupl o více než desetinu. 94 % zákazníků aktivně používá alespoň jednu věrnostní kartu, běžně však Češi nosí v peněžence kolem deseti karet. Pro srovnání, průměrný Slovák disponuje obvykle devíti kartami, maďarský zákazník mívá věrnostních karet jen šest.

TIP: Co se například dozvíte z výzkumu

  • Které karty jsou nejrozšířenější
  • S kterými věrnostními programy jsou zákazníci nejspokojenější
  • Ke kterým značkám projevují zákazníci největší loajalitu
  • Kdo jsou fandové věrnostních programů
http://www.marketingovenoviny.cz/od-vernostni-karty-zakaznici-ocekavaji-jednoduchost-usporu-a-jasny-system-odmen/
Zdroj: Marketingové noviny

 

Podívejte se na video Radka Hrachovce, který je odborníkem na věrnostní programy potažmo retenční marketing. V poslední době přichází největší zájem o jeho obor z e-shopů. Většina z nich ale nechápe, co si pod pojmy jako „retence“ nebo „věrnostní program“ představit. Pokud i Vy máte v těchto pojmech trochu nejasno, pak klikněte na https://mladypodnikatel.cz/radek-hrachovec-retencni-marketing-eshopu-t31661

 

Otestujte své znalosti online marketingu v našem testu. 12 otázek z různých oblastí online marketingu prověří, jak jste na tom…

 

Studie: Skutečná loajalita zákazníků je založena na důvěře

Nejnovější poznatky o loajalitě zákazníků v digitální éře ukazují, že obchodníci si mohou zajistit loajalitu ke značce na základě důvěry. Přečtěte si výsledky rozsáhlé psychodynamické studie, zaměřené na to, co vytváří loajalitu zákazníků a jaké jsou její dopady.

TIP: Šest faktorů důvěry

  1. Transparentnost
  2. Pochopení
  3. Důvěryhodnost
  4. Péče
  5. Psychická stimulace
  6. Výzva
http://www.m-journal.cz/cs/aktuality/studie--skutecna-loajalita-zakazniku-je-zalozena-na-duvere__s288x12170.html
Zdroj: Marketing Journal.cz

Univerzální věrnostní programy? Pro firmy ztrátové, pro klienty postradatelné

Přečtěte si rozhovor s analytikem a konzultantem Radkem Hrachovcem, který se věrnostním programům věnuje už dlouhou dobu. Byl "architektem" jednoho z prvních zákaznických programů u nás, karty Renome. Dnes spravuje rozsáhlou databázi programů z ČR i zahraničí.

TIP: Výběr z otázek

  • Který z typů věrnostních programů se dá označit za nejefektivnější?
  • Dá se specifikovat, jaký druh věrnostních programů se hodí nejlépe pro daný segment?
  • Co si myslíte o věrnosti v e-commerce?
http://mam.ihned.cz/marketing/c1-64373960-univerzalni-vernostni-programy-pro-firmy-ztratove-pro-klienty-postradatelne
Zdroj: Marketing a média

 

Udržení stávajících zákazníků napomáhá i dobrá online marketingové strategie:

•   Posílejte hromadné e-maily s vysokou mírou čtenosti
•    Optimalizujte své webové stránky, e-shop
•    Využívejte reklamu ve vyhledávačích (PPC)
•    Zacilte správně svůj marketing na sociálních sítích
•    Vsaďte na display reklamu
•    Sestavte si svoji online strategii na míru

A jak na to? Přihlaste se na náš pětitýdenní kurz s názvem Digitální marketing.

Kulatý stůl na téma Věrnostní programy v Česku: Na čem se experti neshodli a v čem si notovali

Přečtěte si zajímavý článek ze setkání českých odborníků na věrnostní programy, kterou uspořádal iDirekt.cz. Kdo se zúčastnil? Vendula Mrázová (Wunderman), Filip Trojan (dunnhumby), Jan Memluka (The Continuity Company), Lucie Staňková (SAS) a Radek Hrachovec.

TIP: Trendy ve věrnostních programech

  • Digitalizace online a přístup k programu 24 hodin denně 7 dní v týdnu
  • Využití aplikací a mobilních technologií
  • Multichannel/om­nichannel – komunikace dostupná a koherentní na všech kanálech. Klient si pouze vybírá, který kanál mu vyhovuje
  • Papírová komunikace – přes všechny trendy v onlinu funguje
  • Personalizace a to nejen v produktové nabídce, také v kanále, čase, frekvenci, formě.
http://idirekt.cz/marketingove-zpravodajstvi/kulaty-stul-na-tema-vernostni-programy-v-cesku-na-cem-se-experti-neshodli-a-v-cem-si-notovali
Zdrpj: iDirect

5 chyb u věrnostních programů, které zákazníky spíše odradí, než přilákají

Jen stěží najdete člověka, který by v peněžence (či kdekoli jinde) neměl alespoň jednu věrnostní kartu. Jenže mít vlastní smysluplný věrnostní program, který zákazníci budou využívat a který Vám přinese to, co od něj čekáte, není taková hračka, jak si mnozí myslí. Už dávno nestačí jen zákazníkovi „narvat“ do ruky plastovou kartu, na které může získávat body, za které si za dva roky může koupit ručník s Vaším logem.

TIP: 5 chyb u věrnostních programů

  1. Nesmyslné kopírování konkurence či jiných firem
  2. Těžko pochopitelný program pro zákazníky
  3. Komplikované přihlášení a využití výhod programu
  4. Dlouhodobě nastavený bodový program
  5. Chybná komunikace
http://www.podnikatel.cz/clanky/5-chyb-u-vernostnich-programu-ktere-zakazniky-spise-odradi-nez-prilakaji/
Zdroj: Daniel Morávek, zástupce šéfredaktora serveru Podnikatel.cz

Informace k certifikovanému kurzu Digitální marketing najdete zde.

 

Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!

  • Získáte tak 1x týdně „svodku“ tipů na zajímavé články z oblasti marketingu
  • Ušetříte čas s hledáním a už jen vybíráte, co právě vás zajímá

 

Zaujal vás MARKETING digest? Přečtěte si další číslo:

Ofline vs. online - Digest # 01

Pay per Click reklama - Digest # 02

Sociální sítě a jak na ně - Digest # 03

E-mail marketing - Digest # 04

Mobilní marketing - Digest # 05

Branding - Digest # 06

Affilifate marketing - Digest # 07

Výkonnostní marketing - Digest # 08

Responzivní weby - Digest # 09

Automatizovaný marketing - Digest # 10

Startupy - Digest # 12