MARKETING Digest # 12<br>Téma: Startupy

MARKETING Digest # 12
Téma: Startupy

Zajímáte se o marketing a potřebujete se rychle dostat k užitečným informacím? Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!

  • Získáte tak 1x týdně „svodku“ tipů na zajímavé články z oblasti marketingu
  • Ušetříte čas s hledáním a už jen vybíráte, co právě vás zajímá

 


 

Startupy jsou fenoménem, který vstupuje čím dál více do povědomí společnosti. Obecně se dají definovat jako nové projekty začínajících firem, které se vyznačují zajímavým nápadem, nízkými počátečními náklady a šancí na vysokou návratnost původní investice. V praxi jich však uspěje jen zlomek.

Nejvíce startupů vzniká v segmentu informačních technologií, kde se podnikaví jedinci snaží přetavit nové technologie do podoby komerčně zajímavé inovace a měnit tak svět. Vyžaduje to spoustu energie, entuziasmu, ambic a hlavně tvrdé práce. Jen málo startupů je opravdu úspěšných a dokáže si podmanit trh. Pojďme se podívat na pár článků, které vypovídají o tom, jak se startupy vyvíjí, jak získávají finance ke svému růstu apod.

 

Nehledě na velké procento startupů, které končí neúspěchem, ze strany hlavně mladých lidí je o zaměstnání ve startupech velký zájem. Startaupy mají totiž oproti velkým firmám hned několik výhod:

Méně lidí, více odpovědností

Startup je malá firma, a ta může zaměstnancům nabídnout rozmanitější práci a vyzkoušení více odpovědností. To může být zajímavé hlavně pro mladé lidi, kteří do budoucna uvažují o založené své vlastní firmy.

Možnost skutečně řídit chod věcí

Všichni zaměstnanci malé firmy se podílejí na budování její kultury mnohem aktivněji než v případě velké firmy. Lépe prosazují své nápady a jsou přítomni celému procesu realizace svých projektů.

Více pozornosti

V malé firmě se zaměstnancům dostane více pozornosti, po které volají hlavně představitelé nejmladší generace Millennials. Mají také ideální možnost vzdělávat se každý den při práci.

Více volna

Startupy nelpí na přesném dodržování pracovní doby, ale na plnění úkolů. Některé z nich dokonce nabízejí neomezený počet dní volna, což ve velkých firmách rozhodně běžné není. Zaměstnanci startupů běžně pracují z domova a sami si určují pracovní dobu. Pokud plní své cíle, firmu nezajímá, kde a kdy své úkoly plní. Flexibilita je dnes jedním z nejžádanějších benefitů, a tudíž opravdu může rozhodnout o tom, zda talenty půjdou pracovat k vám nebo k velké firmě.

Startup Startup

Socialbakers: Příběh jednoho z nejúspěšnějších českých startupů

Z myšlenky trojice kamarádů z Plzně tedy vznikla obří prosperující firma Socialbakers s celosvětovou působností, jež se za své finanční výsledky rozhodně stydět nemusí. Za jejich služby platí megalomanské firmy jako je Nestlé, Lenovo, Danone, Microsoft, Samsung, Lufthansa, Disney, NHL, Toyota nebo Lamborghini. V současné době mají Sicialbakers více než 2500 klientů z více než 100 zemí světa.
TIP: Podívejte se na video s představením tohoto unikátního startupu

https://www.startitup.cz/socialbakers-pribeh-jednoho-z-nejuspesnejsich-cesky-startupu/


Pětice nejlepších startupů cestuje na Pioneers Festival

Pioneers festival je Big Fish. Možnost odprezentovat své Startupy na tomto eventu mají jen ti nejlepší z nejlepších. A víte, co je pecka? V roce 2016 se na tento prestižní festival dostalo až 5 českých startupů. Češi to jednoduše se startupy umí, což potvrzuje i fakt, že z okolních zemí (Slovensko, Maďarsko, Polsko) se tam nikdo nedostal.
TIP:  5 českých finalistů, které stojí za to sledovat

https://www.startitup.cz/petice-nejlepsich-startupu-cestuje-na-pioneers-festival-2016/

 

Máte-li zálibu v cestování, možná Vás bude zajímat žebříček startupů z oblasti cestovního ruchu, který sestavil TTG Czech (Travel Trade Gazette)

TTG Czech jsou odborné noviny pro profesionály v oblasti cestovního ruchu vydávané v České republice pod britskou licencí TTG Media. Přinášejí nejnovější informace, informují o trendech, účastní se veletrhů, upozorňují na nové destinace. Vedou však také aktivní dialog s agenty a řadovými pracovníky v cestovním ruchu, pořádají soutěže a nabízí platformu pro nejrůznější názory.
TIP: Výběr z nejlepších českých startupů z oblasti cestovního ruchu

  • Daytrip:přeprava soukromým vozem v Evropě z města do města či z hotelu do hotelu - http://www.ttg.cz/predstavujeme-nejlepsi-ceske-startupy-1-daytrip/
  • Pragulic: Kdo zná Prahu nejlépe? Bezdomovci! V projektu Pragulic bezdomovci zasvěceně provádějí hlavním městem v duchu myšlenky Poznej Prahu jinak - www.pragulic.cz
  • Cryptomania: vytváří mobilní hry, které oživují turistické cíle a pracují s reálným prostředím - www.cryptomania.cz
  • Kiwi.com:Letenkový vyhledávač se zaměřuje na složitější kombinace letů, jejichž provozovatelé, často nízkonákladové aerolinie, mezi sebou nespolupracují - www.kiwi.com
  • TuddyTuddy:Mobilní aplikace propojující cestovatele s místními lidmi, kteří mohou působit jako průvodci - www.tuddytuddy.com

http://www.ttg.cz/category/travel-massive-prague/


Jak vytvořit úspěšný startup

Patříš mezi ty, kteří chtějí vyzkoušet něco jiného, ​​začít vlastní projekt? Úspěšné podnikání není snadný úkol a odstartování vlastního Startupu může být mnohdy přímo skličující událostí. Zde je článek, který tě provede několika aspekty celého procesu – od toho, jak začít vlastní startup, až po přehled různých nástrojů a zdrojů, které ti pomohou na cestě za úspěchem.
TIP: Přehled kroků

  • Vytvoření nápadu
  • Pojmenování
  • Názvy domén
  • Hosting
  • Průzkum trhu

https://www.startitup.cz/jak-vytvorit-uspesny-startup-prvni-cast/

 

VIDEO: Ondřej Krátký (Liftago): Jaký je život startupisty a co radí začátečníkům?

Spoluzakladatel úspěšné taxi aplikace se rozpovídal o tom, jak založit úspěšný startup a jaké největší neúspěchy zažilo Liftago. Dozvíte se i to, jaké to je, získat investici, a v čem dělají začátečníci nejčastěji chybu. https://mladypodnikatel.cz/video-ondrej-kratky-liftago-t25951

5 rad jak nepojmenovat Startup

Geniální nápad si jako každé zázračné dítě zaslouží jen to nejlepší – skvělý název. Jenže jak ho vymyslet, když vše na .com už je zabrané?
TIP: Jak na to

  • Nechte si poradit, ale nezatahujte do rozhodování o jménu všechny příbuzné a známé
  • Nedělejte složeniny z dvou dokonalých slov
  • Zapomeňte na deskriptivní názvy
  • Vyvarujte se příliš obskurním a těžko zapamatovatelným názvům
  • Neváhejte svůj název změnit, když jsou reakce okolí negativní

http://starty.cz/clanky/rady/dokonale-jmeno-pro-start/


Právo pro startupy I: Firma – Kdy si ji založit, kdy se dělit o podíl?

Založení firmy důrazně doporučujeme v případech, kdy jste se rozhodli přibrat do svého podnikání někoho dalšího. Zároveň však varujeme před nabíráním nových společníků bez velkého rozmyslu a dostatečné právní úpravy vnitřních vztahů. Založení s.r.o. je naprosto běžná agenda jakékoliv právní kanceláře, náklady se běžně pohybují okolo 30 tisíc korun včetně všech poplatků.
TIP: Na co nezapomenout

  • Základní rozdíl v podnikání “sám na sebe” versus podnikání skrze firmu je ručení.
  • Méně společníků, menší zátěž při fungování firmy
  • Pokud hledáte investora, založte si firmu - pro zahraniční investory je OSVČ absolutně nečitelný subjekt.

http://tyinternety.cz/startupy/pravo-pro-startupy-firma-kdy-si-ji-zalozit-kdy-se-delit-o-podil/

 

Informace k certifikovanému kurzu Digitální marketing najdete zde.

 

Přihlaste se k odběru našeho MARKETING digestu!