Výpočty pro KANBAN

Kanban v nákupu, výrobní kanban, vizuální nebo elektronické provedení kanbanu – výhodné tahové řešení pro řízení materiálových toků a dosažení toho, aby sledovaných zásob nebylo nikdy ani málo ani moc, ale prostě „akorát“. POZOR – to vše platí, ale musíme umět rozpoznat podmínky pro efektivní nasazení kanbanu (a také včas rozpoznat, kdy již platit přestávají) a zejména musíme umět jeho parametry korektně nastavit = spočítat!

POJĎME TEDY NA TO! – Připravili jsme pro vás typické modelové příklady, a když si přinesete i vaše firemní data, můžeme provést kýžené výpočty přímo na nich. Odnesete si tak údaje pro vlastní nastavení kanbanu nebo si ověříte, zda vaše stávající interní nastavení kanbanu je oK (a možná tak zjistíte, proč systém doposud nefungoval k vaší plné spokojenosti).

V tomto kurzu (dílně) provádíme praktické výpočty. Je tedy nutné, abyste si s sebou vzali váš notebook (ve výjimečných případech půjčíme náš), na kterém bude fungovat MS Excel.

Data o vašich materiálových položkách nejsou podmínkou (máme k dispozici řadu vlastních praktických příkladů), ale jsou výhodu, chcete-li procvičované výpočty uplatnit rovnou na nich.

O jaká data jde?

  • Spotřeby těch materiálových položek v nákupu, výrobě či distribuci, které aspirují na řízení pomocí kanbanu. Může jít o plán, predikci nebo relevantní historická data (u plánů a predikcí plus předpokládaná míra fluktuace ve spotřebě).
  • Průběžné doby potřebné k opatření běžných dávek sledovaných materiálových položek (dodací lhůty u nákupu, lead time u výroby).
  • Finanční hodnota a skladovací parametry dotčených materiálových položek (rozměry, hmotnost, min. balení atp.).

Všechna vaše data zůstanou pouze na vaší výpočetní technice!

Jsme připraveni s každým přihlášeným účastníkem dílny zkonzultovat strukturu jeho dat dopředu!

Co Vám předáme / co Vás naučíme

  • rozpoznat podmínky pro efektivní nasazení kanbanu (tj. kdy kanban ano, kdy spíše ne)
  • používat pro toto „rozpoznání“ odpovídající datovou analýzu
  • korektně kalkulovat parametry pro fyzické nebo elektronické nastavení kanbanu
  • používat jednoduchou simulaci v prostředí MS Excel k prověřování variantních řešení
  • vyhodnocovat testované varianty při rozhodování, kterou z nich realizovat v praxi
  • monitorovat platnost podmínek, které byly pro kanbanovské kalkulace brány jako výchozí
  • stanovovat reálné projektové kroky k realizaci fyzického či elektronického systému kanban
1 den / 26. 09. 2017
Výuka probíhá od 9:00 do 16:00 hod.
Místo konání
SOVA STUDIO, Křenová 409/52
602 00, Brno
7 000 bez DPH (8 470,00 s DPH)
KONTAKTUJTE NÁS

Komu je kurz určen

Všem těm, kteří se chtějí naučit korektním způsobem počítat parametry pro nastavení fungujícího systému kanban a ještě před tím rozpoznat, zda daná materiálová položka je pro kanban vůbec vhodná. Dále každému, kdo si chce srovnat dosavadní používané způsoby výpočtů a ověřit si tak jejich správnost.

Lektoři kurzu
Certifikát
Přínosy
Ukázky
FAQ
Materiály
Kurzy

Lektoři kurzu

Ing. Jaroslav Bazala, Ph.D., ALog

Je prezidentem Logistické akademie, zakládajícím členem Komory logistických auditorů v ČR a na Slovensku, členem americké asociace APICS a majitelem společnosti PQL poradenství pro kvalitu a logistiku, s.r.o. Původně pracoval jako projektant automatizovaných systémů řízení výrobních procesů, dlouhodě působil také v Nizozemí. Od roku 1995 působí jako poradce, projektant, lektor, trenér a auditor v oblasti logistiky. Má bohaté zkušenosti s řešením větších i menších logistických projektů. Manažerské zkušenosti získal jako první ředitel logistiky ve společnosti BONATRANS GROUP a.s. Je hlavním autorem rozsáhlé publikace "Logistika v praxi".

Ing. Radek David, ALog.

(nar. 9.3.1962) je odborný kontultant a lektor v oblasti logistiky, působí jako projektový manažer u formy LOGICON partner s.r.o. Je zakládající člen Komory logistických auditorů.

  • Absolvent VŠB – technické univerzity, obor dopravy a manipulace s materiálem
  • Absolvent celoročního kurzu „Veriniging Logistiek Management,den Haag - Logistika-řízení zásob"
  • Odborné zkušenosti v oblasti vývoje atypických manipulačních zařízení získal ve společnosti IMADOS
  • Manažerské zkušenosti získal v pozicích jednatele společnosti KONPRO, vedoucího ostravské pobočky IMADOS Logistic a v roli vedoucího odboru logistiky České pošty, OZ Severní Morava.
  • Podílel se na realizaci významných logistických projektů. Jeho specializací je oblast řízení zásob, nákup, logistický audit, dynamická simulace a reengineering logistických procesů. Pracoval m.j. pro firmy Český telecom, Philip Morris, Rudof Jelínek, České aerolinie, Plzeňský prazdroj, Tatra, Martek Medical.
  • Působí jako lektor a trenér v oblasti logistiky pro několik vzdělávacích agentur. Je spoluautor rozsáhlé publikace „Logistika v praxi“ vydavatelství Verlag Dashöfer. Publikoval odborné články v časopise Logistika.
Ing. Aleš Mandák, ALog.

(nar.13.10.1977), od roku 2010 zastává pozici Supply Chain ředitele ve společnosti Meopta – optika,s.r.o. v Přerově, která se řadí ke světovým výrobcům optiky specializující se na návrh, vývoj, konstrukci, výrobu a montáž optických, optomechanických a optoelektronických systémů. Je absolventem Mendelovy univerzity v Brně. Manažerské znalosti a dovednosti v Supply Chain získal díky pracovním zkušenostem ve společnostech jako jsou Unilever ČR, HAMÉ, Ingersoll-Rand, či Meopta – optika,s.r.o.

  • Věnuje se projektovému řízení a reportingu v rámci mezinárodních společností.
  • Vedení a řízení větších organizačních celků, pracovní stáže v zahraničí.
  • Je členem americké asociace APICS, absolventem školení APICS.
  • Je interním auditorem dle ČSN ISO 9001, 14001,19011.
  • Certifikovaný Lean Six Sigma - Green Belt.
  • Certifikovaný auditor Logistiky.